Januárra Éva céklás, póréhagymás csirkecombokat készített kecskesajttal

0
232

Egyik fontos téli vitaminforrásunkhoz ajánlunk most receptet, a céklához. A cékla segít a vérképzésben, a vérnyomás csökkentésében, az Alzheimer-kór megelőzésében és a megterhelő sportolás előtt is kiváló energiát biztosít számunkra.

Hozzávalók:

  • 1kg cékla
  • 1 póréhagyma
  • szárított kakukkfű, só, bors
  • 6db csirkecomb
  • 20dkg kecskesajt
  • fél dl víz
  • olaj

Elkészítés:

A céklát előző este meghámozzuk, felkockázzuk és félkeményre főzzük. Másnap egy tepsibe belerakjuk a céklákat, vastag karikákra vágott póréhagymát, és meglocsoljuk olajjal, sóval, borssal és szárított kakukkfűvel. Fél dl vizet aláöntünk és ráfektetjük a besózott csirkecombokat. Alufóliával letakarjuk. 220°C-on pároljuk egy óráig, majd a fóliát levesszük, a céklás részt megkavargatjuk, végül a csirkecombokat ropogósra sütjük. Sütőből kivéve megszórjuk kecskesajttal és tálaljuk.

Jó étvágyat!

Írta és elkészítette: Kótányné Tóth Éva fotó Kótány Katica