Határtalanul utazásunk Felvidéken

1139

Egy diák naplójából

Izgulva vártuk a többieket a gyülekező helyen, hogy indulhassunk Szlovákiába. Sikerült elindulnunk, nem volt érzékelhető hogy hosszú az út, mert a busz hátsófelében énekeltünk és igy élveztük. Aznap megérkeztünk az első helyre Selmecbányára. Régen Európa ezüstbányászat központja volt. Itt megnéztük az Óvárat és a Szent Katalin templomot, megnéztük a Szentháromsági-szobrot, ami évente kettő centit csúszik lefele az alatta lévő patak miatt. Irány Körmöcbánya! (Kremnica) Itt a Szent Katalin vártemplomot és a mellette lévő tornyot néztük meg, ami 127 lépcsős. Azelőtt megnéztük az itt lévő Szentháromsági-szobrot is, és kívülről láttuk a Pénz és Érem múzeumot. Utána Besztercebánya. Megnéztük a Mátyásházat, az Óratornyot, amiről azt tartották azért ferde, mert neki repültek az angyalok, és a Thurzó-házat kívülről. Miután megnéztük ezeket a szép helyeket elindultunk a szállásra, hogy felkészüljünk a második napra, a szállásunk Rimaszombaton volt.

2019.05.02.

Ahogyan megreggeliztünk elindultunk a Magas-Tátrába, Ótátrafüredre. Onnan sikló vasúttal mentünk fel a Tarajkához, majd lesétáltunk a Tar-pataki vízeséshez, aminek színe szép zöldes-kékes volt. Utána elmentünk a Csorba-tóhoz ahol egy keveset tudtunk sétálni, mert eleredt az eső ezért visszaindultunk a buszhoz és elindultunk a szállásra.

2019.05.03.

Reggeli után elindultunk a Rimaszombaton lévő Tompa Mihály Alapiskolába hogy megnézzük itt milyen a tanítás, személyem szerint elég nehéz lehet három nyelvet tanulni és beszélni. Találkoztunk és beszélgettünk ottani diákokkal. Ezután Közép-Európa egyik legnagyobb kiterjedésű vár romához a Szepesi várhoz mentünk.

Ma sem voltunk olyan szerencsések ugyanis leszakadt ma is az ég, de a kilátásért és a régi fegyverekért és tárgyakért megérte. Ázottan elindultunk Kassára, ami Szlovákia második legnagyobb városa. Kassán megnéztük a Rodostó házat ahol az elején egy hosszú történetet meséltek II. Rákóczi Ferencről és néhány műtárgyat is megnézhettünk az eredeti rodostói házából. Ezután úgyszintén eleredt az eső, de nem állított meg minket, mert megnéztük a főtéren lévő gótikus Szent Erzsébet Dómot, aminek kriptájában található II. Rákóczi Ferenc fejedelem sírja. Vizesen elindultunk a buszhoz és hazafelé indultunk. Este kb. fél tízkor értünk haza és megtapsoltuk az idegen vezetőt és a buszsofőrt, hogy kibírta velünk és hogy elvittek minket ezekhez a gyönyörű és nem olyan olcsó helyekre, élveztük az utat és köszönjük szépen a lehetőséget, és hogy új emlékeket szerezhettünk!