A zenészek a polgármesterről: „hihetetlen, milyen jól be tudott inteni”
Hagyományt kívánt teremteni a PostArt (és így maga Budaörs is) azzal, hogy újévi hangversenyt rendezett január 9-én a Kulturális Rendezvényhelyszín nemrég felújított termében. Egy új tradíció létrehozásának legfőbb feltétele, hogy létrejöjjön az első alkalom – fogalmazott üdvözlő szavaiban Wittinghoff Tamás polgármester.
Selmeczi Ágnes, akinek elhivatottsága és sokéves, kitartó munkája eredményeképpen vált Budaörs kiemelkedő kulturális helyszínévé a PostArt, eddig még nem tapasztalt „szigorral” határozta meg a rendezvény külső kereteit: a koncert idejére szüneteltette a vendéglátást, a székeket hagyományos színházi sorokba rendezte, a vendégek, akiktől némi eleganciát követelt meg, kabátjaikat csak a ruhatárban tehették le és nem vihették be az ünnepi fényekbe öltöztetett, virággal díszített terembe.
A fellépő a MusicArt Koncertzenekar volt – egy hivatásos művészekből álló, leginkább szalonzenekarként definiálható formáció -, amelyben egy zenekarvezető stehgeiger (álló hegedűs) mellett további négy hegedűs, egy brácsás, egy csellista, egy fuvolás, egy klarinétos és egy billentyűs foglalt helyet. Az állandó közreműködők között két énekesnő és egy táncospár szerepel, a férfi énekes feladatait a MusicArt művészeti menedzsere, Dániel Gábor látja el.
A négy blokkból álló műsor alapvetően a 200 éve született ifjabb Johann Straussról szólt, de helyet kapott benne néhány más szerzőtől (Delibes-től, Csajkovszkijtól, Montitól, Lehártól, Sosztakovicstól, Offenbachtól, Erdélyi Mihálytól) származó táncdallam is.
A produkciókat hihetetlen energiával és bájjal irányító stehgeiger, Fodor Ildikó, zenei sokoldalúságát énekesként is megmutatta A denevér Csárdásában. Balog Tímea, a Madách Színház művésze, Iván-Gál Judit, a keresett operett-és musicalénekesnő, maga Dániel Gábor, valamint a színpadi tánc elismert képviselője, Albert Réka és Ungi Krisztián nagyon színvonalas, hangulatos, szórakoztató estet varázsolt a zenekarral közreműködve.
Híven a budaörsi komolyzenei koncertek hagyományaihoz, ezúttal is szakértő kalauzolta a közönséget a darabok zenei hátterének megismerésében Tóth Anna zenetörténész személyében.
A csúcspontot azonban minden kétséget kizáróan a ráadásként játszott Radetzky-induló jelentette, amelyet Wittinghoff Tamás vezényelt. (Erről a videót ITT lehet megnézni.) Amit egyébként a zenészek úgy kommentáltak, hogy „hihetetlen, milyen jól be tudott inteni”. Mi tudjuk, szerencsére…..
Egy kis ízelítő a koncertről videón ITT és ITT.
Írta: T. A., fotók S. Á.