Bürokrácia? Hátha tanulságos a történetünk

0
933

Bürokrácia? Az ügyintéző alkalmatlansága? Velünk esett meg, de mérgelődjenek egy kicsit önök is, kedves olvasóink! Meg hátha tanulságos a történet.

Néhány hete kaptunk egy bírságot, hogy matrica nélkül használtuk az autópályát. Megküldtük e-mailon és postán is az igazolást, hogy volt matricánk. Azt válaszolták, a rendszerük szerint nem, ezért menjünk be személyesen egy megadott határidőig az ügyfélszolgálatra. Persze semmi bocsánatkérés, hogy hátha ők hibáztak.

Még jóval a határidő előtt jött egy újabb levél, már jócskán megnövelt összegről, és mellé még egy újabb büntetés, az már eleve a megnövelt összegről, hogy egy olyan helyen is jogtalanul használatuk az autópályát, ahol nem jártunk. Mivel arra az időpontra ugyancsak érvényes a matricánk, bementünk az ügyfélszolgálatra. Már felszerelkezve a közben még kért igazolásokkal, ami a mobilszolgáltatótól kellett beszerezni, hogy valóban megvettük a matricát. (Mert az sms és a számlakivonat nem elég – mondták.)

Körülbelül a következő párbeszéd zajlott le:

– Jó napot. Hoztuk a kért igazolást arról, hogy…

– Rendszám?

–  Ez és ez.

– Két büntetés van folyamatban, azt be kell fizetni.

– De nem kell, mert…

– De, be kell.

– Ha végighallgatna…

 – Itt az áll, hogy be kell.

– De itt van az eddigi levélváltás…

– Akkor folytassák levélben.

– De az áll a levél végén, hogy személyesen jöjjünk el…

– Jó, adják ide a leveleket.

(Átadtuk, tanulmányozza…)

  • Hát itt a hiba! Rossz felségjelet ütöttek be a mobilon! Romániát, nem Magyarországot.
  • De nem mi ütöttük el, és a rendszám is magyar. És elhoztuk erről az igazolást, amit kértek a mobilszolgáltatótól. Az önök rendszere sorolta ezek szerint Romániához…
  • Ez a rendszer nem sorol rossz helyre, elütötték vagy nem frissítették az applikációt.
  • Akárki ütötte el, javítsuk ki és kész.
  • De látnom kell a mobilon kapott sms-t, hogy befizették. Mert az sms-t két évig meg kell őrizni.
  • Az sms-t most nem tudjuk előkeresni, de itt a kért igazolás a mobilszolgáltatótól.

(Az ügyintéző végre ezt is elveszi majd elvonul és konzultál a főnökével.)

  • Szerencséjük van, hogy elhozták ezt az igazolást. De meg kellett volna őrizni az sms-t is. Akkor írjanak egy szolgáltatásigénylő kérvényt, amelyben azt kérik tőlünk, hogy javítsuk ki a Romániát Magyarországra a nyilvántartási rendszerben. Ha jogos a kérésük, ingyenesen kijavítjuk, nem kell érte fizetniük. És ha lehet a jó tanácsom: minden mobilvásárlás előtt frissítsék az applikációt!

Megírtuk tehát a kérvényt, átadtuk és az ügyintéző szerint majd kapunk egy határozatot, remélhetően arról, hogy elengedték a büntetést.

Arról már nem is volt értelme beszélni, hogy olyan helyen látták az autót, ahol nem is jártunk, de ez már alighanem rejtély marad. Lehet, hogy valaki, a tudtunk nélkül autózott egyet a mi kocsinkkal? Még jó, hogy vettünk „román” matricát.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here