A Mindszenty iskola így állt át a digitális munkarendre

0
171
Mindszenty József Római Katolikus Általános Iskola.- Budaörs, Templom tér és Esze Tamás utca

Magyarország kormánya március 13-án úgy rendelkezett, hogy a koronavírus járvány miatt a védelmi intézkedések részeként március 16-tól az összes iskolát bezárja és ún. tantermen kívüli digitális munkarend bevezetését irányozza elő. Ezzel kapcsolatban lapunk megkérdezte a budaörsi iskolákat, hogyan tesznek eleget ennek a kihívásnak. Ezúttal a Mindszenty József Római Katolikus Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola munkamódszerét mutatjuk be, melybe az iskola igazgatója, Szabó István avatott be.

Először arra voltunk kíváncsiak, hogyan, milyen felületen tartják a kapcsolatot a tanárok diákjaikkal. „Az online felületek közül a NEO LMS használjuk a legszélesebb körben. Ennek előnye, hogy teljes körű feladat ellátást tesz lehetővé, az írásos kommunikációtól a tananyag közzétételen keresztül a számonkérésig” – tudtuk meg Szabó Istvántól. „Több kolléga online osztálytermet hozott létre. Erre a Zoom és a Discord nevű programokat használják. Ebben ők szabad kezet kaptak. Amelyik számukra a legmegfelelőbb, azt használják” – tette hozzá. Tanáraik hetenként legalább egy alkalommal online konzultációt tartanak a tanulókkal. Azonban legnehezebb a kicsikkel, az 1. és 2. osztályosokkal megszervezni a velük való foglalkozást. „Az ő esetükben a szülőkkel az e-mail-es kommunikációs formában egyeztünk meg” – mondta az iskolaigazgató.

Arra a kérdésre, milyen nehézségeket okozott az átállás, Szabó István elmondta, pedagógusaik nagy része már korábban is használt online felületeket a munkája során, így többségünknek ez az új helyzet nem okozott különösebb problémát. Azzal kapcsolatban, hogy a tanulóknak van-e problémájuk otthon az online tanulás infrastrukturális feltételeinek megteremtésével, egyelőre még nem érkezett jelzés az iskola felé. „Ha valaki jelzi, hogy nála hiányoznak ezek a feltételek, természetesen megoldjuk a problémát” – jelentette ki az igazgató.

Végül azt is megkérdeztük, hogyan fogják a tanárok számonkérni a tananyagot a tanulóktól. „Az általunk használt online felület alkalmas erre a feladatra. Emellett sok egyéb, online módon dokumentálható (PowerPoint, fénykép, egyéb digitális anyagok például videó) feladatok segítségével értékeljük az otthoni munkájukat” – mondta. A Mindszenty iskola a testmozgás fontosságát sem hanyagolja el. „Testnevelésből videó anyagokat küldtünk számukra, és az elvégzett munkáról digitális edzésnaplót kell vezetniük a tanulóknak” – közölte Szabó István.

A Mindszenty iskola digitális munkarendje már hétfőn, március 16-án életbe lépett.

Kapcsolódó cikkünk: https://budaorsinaplo.hu/turcsik-viktor-most-nem-a-szamonkeres-a-tanulok-erdeklodesenek-a-fenntartasa-a-fontos/