A legjobb online marketingcsatornák egy kisvállalkozás számára

0
474

A digitális marketing az úgynevezett „marketingmix” esszenciális eleme minden vállalkozás életében, függetlenül attól, hogy az interneten szolgálja-e ki ügyfeleit vagy sem.

Habár a kisvállalkozások marketingje részben a helyi hirdetési módszerekre épül, egyetlen modern cég sem vonhatja ki magát az online marketingtevékenységek alól. Ha pedig egy vállalkozás szinte csak az interneten foglalkozik ügyfeleivel, akkor magától értetődő, hogy hol zajlik majd a marketing nagy része.

Az online marketingnek többféle területe is van, amelyek rengeteget segíthetnek az online és offline kisvállalkozásoknak. Az alábbiakban ezekről lesz szó, de mindenekelőtt megemlítenénk, hogy nincs két egyforma cég – mindenkinek más marketingmix válik be, és egyáltalán nem muszáj az összes itt felsorolt marketingmódszert alkalmazni. Lássuk tehát a legjobb online marketingcsatornákat egy kisvállalkozás számára.

Keresőoptimalizálás

Ez talán a legfontosabb az összes online marketingcsatorna közül. A keresőoptimalizálás (röviden a SEO) célja minél fellelhetőbbé tenni egy vállalkozást az olyan keresőmotorok találatai között, mint például a Google. Mivel az emberek többsége még a közeli helyi cégekre is az interneten keres rá, elengedhetetlen, hogy az ön vállalkozása is megjelenjen a találati oldalakon (lehetőleg minél előkelőbb pozícióban). A keresőoptimalizálás végezhető helyi jelleggel is, a kifejezetten a közelben kereső felhasználók megcélzása érdekében.

A hatékony SEO-hoz egy erős linkprofilra, rendszeresen publikált, minőségi tartalmakra és egy gyors, modern webhelyre van szükség, amelyeket jobb egy tapasztalt marketingügynökségre bízni.

PPC hirdetések

A PPC hirdetések olyan reklámok, amikért a hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha egy felhasználó rájuk is kattint internetezés közben. A PPC modellt rengeteg online platform alkalmazza, így akár a Google-on vagy a Facebookon is kiemelheti tartalmait, hogy még több felhasználó lássa őket a böngészés.

A PPC hirdetések két legnagyobb előnye, hogy csak a kattintásokért kell fizetni, illetve, hogy a kampányok rendkívül precízen célozhatók, biztosítva ezzel, hogy csak a potenciálisan érdeklődő felhasználóknak jelenjenek meg a hirdetések.

Tartalommarketing

A tartalommarketing lényege hasznos információkat kínálni az ideális ügyfelek számára különféle tartalmak formájában. Manapság minden cég próbál eladni, viszont az emberek azokra figyelnek oda inkább, amelyek ténylegesen értékes tartalmakat kínálnak számukra – például megválaszolják a gyakran feltett kérdéseiket, vagy útmutatót biztosítanak egy adott folyamat elvégzéséhez.

Régen a nyomtatott brosúrák és kézikönyvek jelentették a tartalommarketinget, manapság azonban az online cikkek, videók és más digitális tartalmak vették át a helyüket, hiszen az emberek inkább az internethez fordulnak, ha szeretnének válaszokat kapni kérdéseikre.

A szakmailag pontos, mégis érthetően megfogalmazott tartalmak egyrészt bizonyítják az ön szakmai tudását (elnyerve ezzel az érdeklődők bizalmát), másrészt nagyszerű lehetőséget nyújtanak a már említett keresőoptimalizálásra is.

Közösségi média marketing

Ez egy igazán összetett témakör. Habár manapság mindenki tisztában van a közösségi média fogalmával, rengeteg cég még mindig nem tudja, hogy hogyan használhatná ki ezt a népszerűséget marketingstratégiájában.

Nem mindegy például, hogy milyen jellegű tartalmakat oszt meg profilján. Egyes vállalatok számára például fontos, hogy rendszeres kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel, és szeretnék minél előbb tájékoztatni őket a legújabb hírekről és egyéb tudnivalókról.

Más cégek, például az éttermek a legújabb gasztronómiai különlegességeket osztogatják meg közösségi profiljaikon, hogy visszatérő ügyfelekké konvertálják vendégeiket.

A kisebb vállalkozások számára a közösségi média marketing kivitelezése különösen nehéz lehet, hiszen gyakran nem rendelkeznek elegendő emberi erőforrással, hogy minden nagyobb platformot érdemlegesen tudjanak kezelni. Ha ön is hasonló helyzetben van, akkor nagyon fontos, hogy kiderítse, melyik az az egy-két platform, amit a legszívesebben használnak ideális ügyfelei. Ezekre lesz leginkább érdemes koncentrálnia, ha a közösségi média marketinget is szeretné alkalmazni stratégiája részeként.

Email marketing

Az email marketing mind az online, mind pedig az offline kisvállalkozások számára rendkívül hasznosnak bizonyulhat. Lényegében a különböző marketingüzenetek emailen keresztüli terjesztéséről van szó, legyenek azok bejelentések, különleges ajánlatok, hírlevelek, vagy bármi más, ami hasznos, értékes lehet az ügyfelek számára.

Az email marketinghez először is egy email listára lesz szükség. Ezen a listán azon meglévő és lehetséges ügyfelek (feliratkozók) neve és címe kell szerepeljen, akik valamilyen módon beleegyeztek, hogy vállalkozása marketing emaileket küldjön nekik.

Az email marketingben rendkívül fontos a szegmentálás, azaz a feliratkozók különböző szempontok szerinti szétválogatása. Külön kell foglalkozni például a meglévő ügyfelekkel, és azokkal, akik már feliratkoztak ugyan, de még nem vásároltak semmit. Ezeken belül további csoportok hozhatók létre egyéb szempontok alapján (életkor, lakhely, vásárlási szokások stb.) hogy még precízebben személyre szabott üzeneteket küldhessen feliratkozóinak.

Ha mindez túl nagy falatnak hangzik, akkor jobb az egészet egy tapasztalt marketingügynökségre bíznia. Egy felkészült szakmai csapat magára vállalja a marketing nehézségeit, hogy ön hivatásával és ügyfeleivel foglalkozhasson!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here