A Big Data és a szerencsejátékipar

0
240

Mi az a big data, és hogyan kell használni? Nos, azok, akik tudják is, alkalmazzák a big data előnyeit, és ez a szerencsejátékiparba is kezd begyűrűzni.

A big data a játékiparban is bizonyított, hiszen jelentős változást hozott a játéktechnológiák és -megoldások világában. Az ingyenesen játszható játékok egyre növekvő szinten vannak, amelyekhez megvásárolható prémium funkciók társulnak, ami a freemium játékok növekedéséhez vezet.

A játékosok által nap mint nap generált hatalmas mennyiségű adat lehetővé teszi a játékfejlesztők és a https://icecasino.com/hu online kaszinó oldal üzemeltetői számára, hogy a legújabb funkciókkal álljanak elő, amelyek nagymértékben személyre szabottak, így a legtöbb játékos számára a játékokat választják. A játékplatformok által generált nagy mennyiségű adat általában számos forrásból származik. Az Electronic Arts például havonta körülbelül 50 milliárd játékpercet hosztol 2,5 milliárd játékmenet során.

Ez a példa elég ahhoz, hogy megértsük a játékon belüli nagyméretű adatok mélységét, amelyeket elemezni kell, hogy az eredményeket ki lehessen használni. Ezek a játékon belüli adatok különböző formákban jelennek meg, például az alábbiakban ismertetett forgatókönyvekben (de nem kizárólagosan):

  • A játék során előforduló hibák, amelyek naplófájlokba kerültek, vagy amelyeket a felhasználók jelentettek. Ezeknek a forgatókönyveknek az újraalkotásával a fejlesztők dolgozhatnak ezeken a problémákon és javíthatják azokat.
  • A játékon belüli csevegések és hangüzenetek elmentésre kerülnek, és a játékkal szembeni panaszok és problémák követhetők nyomon a hangulatelemzés segítségével.
  • A játékosok közötti játékbeli interakciókat naplófájlokon keresztül lehet nyomon követni, amelyeket a fejlesztők felhasználhatnak arra, hogy ezeket idővel valósághűbbé tegyék. Ez a folyamat több ezer vagy akár több millió interakció elemzését igényli.
  • A játékon belüli vásárlási adatok, vagy a felhasználók által kiválasztott játékbeli opciók, illetve a felhasználók által a játékban generált bármely adat, amely nem a felhasználó játék közben keletkezik, felhasználható a konkrét felhasználói viselkedés megértésére, és így célzott hirdetések népszerűsítésére. Ez a videojáték-fejlesztők számára sokkal sikeresebb és jövedelmezőbb monetizációs stratégia kialakításához vezet.
  • A játékfejlesztők nyomon követhetik azokat a konkrét pontokat a játékban, ahol a felhasználó általában nehezen teljesíti a feladatokat, szemben azokkal a pontokkal, ahol a feladatok túl könnyűek. Ezt a több felhasználó által generált játékadatok közötti hasonlóságok elemzésével lehet elérni.

A naplófájlok formájában generált nagy mennyiségű adatot egy intelligens rendszer elemzi, hogy eldöntse a következő szakasz megfelelő nehézségi szintjét. Ha nem lett volna big data, az ilyen játékon belüli felhasználói élménykezelés soha nem lett volna lehetséges.

Ez az ügyfélélményt is javítja, mivel a felhasználóknak már nem kell minden alkalommal kiválasztaniuk a kívánt beállításokat, amikor egy gyors játékmenetre szánják el magukat. A játékosadatok valós idejű nyomon követésének és elemzésének megjelenése egybeesett a játékstreaminggel és az egyre növekvő számú olyan játékkal, amelyek nagymértékben támaszkodnak az internetre a funkcióik betöltéséhez.

A Big Data jelentősége a játékiparban

Az adatok valós idejű nyomon követése, nyomon követése és elemzése számos előnnyel jár. Lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy hatékonyan csökkentsék az állásidőt, amely egyébként katasztrofális, több tíz százalékos bevételkieséshez vezethetne.

A játékfejlesztésben részt vevő vállalkozások minden egyes részlege a maga javára fordíthatja a nagy adatokat. A marketingcsapattól kezdve a tervezőcsapaton át a pénzügyi csapatig, a big data használatának mindenre kiterjedő hatásai révén mindegyik sokkal hatékonyabban működhet.

Ha például a marketingcsapat ismeri a játékosok igényeit és érdeklődési körét, akkor felhatalmazást kapnak arra, hogy olyan trendi reklámötletekkel álljanak elő, amelyek biztosan megragadják a játékosok figyelmét.

Ha a tervezőcsapat a felhasználói érzések elemzése után mélyen ismeri a trendi felületeket, akkor könnyedén ki tudják fejleszteni a legújabb témákat és frissítéseket. A játékosok vásárlási előzményei és előfizetési adatai óriási hasznára lehetnek a pénzügyi csapatnak, lehetővé téve számukra, hogy elemezzék a fizető felhasználók számának növekedését a kiadások előzetes megtervezése érdekében.

Más szóval, a big data erejének kiaknázása lehetővé teszi az üzleti vezetők számára, hogy az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatásaikat minden eddiginél nagyobb mértékben személyre szabják. Elemezhetik és kitalálhatják, hogy milyen típusú hirdetések és promóciók működnek a legjobban abban, hogy a lehető legtöbb játékost vonzzák a termékeikhez. A nagy adatok kihasználása lehetővé teszi a játékipari vállalatok számára, hogy elkötelezettséget teremtsenek a közösségi médiában.

A példátlan digitális átalakulás gyors ütemű korában a big data előnyösnek bizonyul a játékcégek számára a célzott játékon belüli hirdetések létrehozásában. Ezek nemcsak a vásárlói élményt és értéket növelik, hanem egyre több bevételt is generálnak az iparág számára. A big data a játék javításán dolgozik, valamint a világszerte milliók számára kielégítő játékélményt teremt.

Záró megjegyzés

A poszt végére érve, amely arról szól, hogy a big data hogyan bomlasztja fel a játékipart, világosan láthatjuk, hogy az adatoknak megvan a lehetősége arra, hogy egy iparágat vagy megalapozzanak, vagy megtörjenek. Az a vállalat, amelyik nem használja ki az adatokat, és tétlenül hagyja azokat, nem is gondolhat arra, hogy előnyre tesz szert versenytársaival szemben. A szerencsejáték-iparban tevékenykedő vállalatok elkezdtek adatvezérelt környezetet kialakítani, hogy a nagy adatelemzéseket a lehető legjobban ki tudják használni.

A szerencsejáték-vállalatoknak az adatok időben történő gyűjtésére, a belső és külső adatforrások szinkronizálására, az adatok vizualizálására és a rendkívül releváns adatok hatékony osztályozására kell összpontosítaniuk. A szerencsejáték-ipar nagy nevei már kiaknázták a big data-t, és rendkívüli eredményeket értek el. Itt az ideje, hogy a kisebb szereplők is elkezdjék kihasználni a nagy adatok erejét, hogy megcélozzák a legfontosabb szegmenseket, amelyekben még bőven van lehetőség az optimalizálásra. A játékipar napról napra fejlődik, és minden egyes pillanatban rengeteg különböző játékmód és platform jelenik meg. A világszerte egyre növekvő számú játékkedvelő megcsapolásának kulcsa végső soron a nagy adatok kihasználásában rejlik. A technológia forradalmasította a játékvilágot, és itt van, hogy maradjon, ami az adatvezérelt játék feltáratlan területéhez vezet.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here