A Telekuckó segít az Ügyfélkapus átállásban

0
43

Nagy sikere volt a Budaörs Város Önkormányzata által alapított Budaörsi Telekuckóban (Templom tér 15.) szervezett kétnapos akciónak, melynek keretében január 14-én és 15-én segítséget nyújtottak a hozzájuk fordulóknak az Ügyfélkapu+-ra való átállás elvégzésében.

A lehetőséget igénybe vevő lakosok számára a tanácsadás és segítségnyújtás feladatait Karácsonyi József informatikus, helyi vállalkozó (X-MAS Elektronic Számítástechnikai és Kereskedelmi Bt.) és Kailinger Ildikó, a Telekuckó vezetője végezte.

A jelentős számú telefonos érdeklődés mellett a két nap alatt összesen 53 ügyfélnek nyújtottak személyes segítséget és mindössze 3 olyan eset volt, amikor a probléma helyben nem volt megoldható, ezért az ügyfelet a Kormányablakhoz kellett irányítaniuk. A helyi Kormányablak munkatársainak folyamatos támogatása és együttműködése nagyban hozzájárult az akció sikeréhez.

Jó tudni, hogy időközben az Ügyfélkapu+ e-mail-es azonosítása is elérhetővé vált. Tehát külön letöltött hitelesítő alkalmazás nélkül is használható az emailben kapott hitelesítő kóddal, ami öt percig érvényes.

Fontos információ az is, hogy jelenleg még az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazás együtt is használható. Érdemes tehát élni ezzel a lehetőséggel, hiszen némi tapasztalat  birtokában könnyebben el lehet dönteni, hogy kinek-kinek melyik a megfelelőbb. Aki a DÁP bekapcsolását egyedül nem tudja „élesíteni”, a Kormányablakban is elvégeztetheti, de úgy célszerű odamenni, hogy előzőleg az okostelefonra már legyen letöltve a DÁP applikáció. Ehhez szintén lehet segítséget kérni a Telekuckóban.

A Telekuckó elérhetőségei:

  • nyitvatartás hétfőtől csütörtökig 9.00-17.00 óra között
  • telefonszám: (23) 414-446

Egy kicsit okosabbak lettünk Ügyfélkapu+ és DÁP ügyben – Budaörsi Napló

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here